čtvrtek 4. června 2015

Hranice nevinnosti

Autor: Abbi Glines
Originální název: Fallen Too Far
Ze série: Rosemary Beach
Díl: první
Nakladatelství: YOLI
Počet stran: 256

Oficiální anotace:
Bohatý syn rockové hvězdy a odvážná venkovská holka z Alabamy. Dva nevlastní sourozenci, dva rozdílné světy a jedno osudné léto v Rosemary Beach.
Poslední věc, o kterou by Blaire Wynnová stála, je nastěhovat se k nové rodině svého otce v Rosemary Beach na Floridě. Po smrti své matky ale nemá jinou možnost. Když dorazí do přímořského letoviska bohatých v otlučeném pick-upu a s pistolí pod sedačkou, je jí jasné, že sem jako dívka z chudého venkova Alabamy nikdy nezapadne. Ještě víc ji zklame, když zjistí, že její otec odjel do Paříže a nechal ji tu jen s nevlastním bratrem Rushem Finlayem. Rush je cynický a povýšený syn nechvalně známé rockové hvězdy. Je sice rozmazlený, ale taky nádherný… Rush však skrývá tajemství, které může zničit celý Blaiřin svět. Dozví se Blaire, co před ní skrývá dřív, než jejich vztah zajde příliš daleko?

Je tomu už dávno, kdy jsem na tuhle knihu narazila poprvé. Bylo to ještě dlouhou dobu před tím, než bylo jasné, že by měla vyjít i u nás. Myslím, že hlavně díky Syki z Knižního doupěte, u které jsem četla první recenzi, se mi kniha dostala do podvědomí a byla jsem ráda, když jsem se dozvěděla, že vyjde i v češtině. Proto jsem neváhala a knihu si pořídila.


Blair se po smrti své matky stěhuje z Alabamy a míří k jedinému příbuznému – ke svému otci do Rosemary Beach. Když ale dorazí na místo, kde se měla sejít se svým otcem, je více než překvapená. Nejenže dorazí k domu, kde několik desítek lidí popíjí, ale jak záhy zjistí, její otec tam není a radši utekl se svou novou ženou do Francie. Blair se ale nechce vzdát a vrátit se, protože ani nemá kam, navíc ji došly peníze. Proto přesvědčí svého nevlastního bratra Rushe, aby ji nechal v domě do té doby, než si najde práci a vydělá si na bydlení. Zpočátku se to vypadá jako jednoduchý plán, jenže věci se začnou komplikovat, když si Blair uvědomí, že ji Rush přitahuje a nemůže ho jen tak ignorovat, i když by moc chtěla.

Hlavní hrdinkou je devatenáctiletá Blair, ta se přistěhovala z Alabamy za svým otcem, který se přiženil do velmi bohaté rodiny. Co se mi na Blair opravdu líbilo byl její jižanský původ, jak si ze začátku nenechala nic líbit. Ale pak v průběhu čtení mi přišla taková nereálná a často jsem si uvědomovala, že je jen knižní postava. Byla jsem hodně překvapena, že ji nevzalo to, co se stalo její matce, byla úplně v pohodě a klidně o tom mluvila před kýmkoliv. Navíc byla v mnoha věcech hodně naivní, ale to jsem ji odpustila, protože jsem se setkala s více naivními hrdinkami a na rozdíl od nich, mi Blair nepila krev.

Rush je typickým bad boyem, který se díky jedné dívce změní na úplného beránka. Prostě je dalším „klasickým“ hrdinou, kterého by chtěla mít každá druhá čtenářka. Holky upřímně, která z vás bych nechtěla chlapa, který by se kvůli vám změnil z naprostého zmetka na nejhodnější stvoření pod sluncem. Ani já jsem neunikla Rushově kouzlu, i když si říkám, jak je to možné, protože mě většinu času štval - choval se majetnicky a vůbec nebyl to žádný slušňáček.

Velkým plusem příběhu je jeho čtivost. Přestože zápletka děje není nijak originální (rozřešení se mi zdálo trochu divné a zbytečně zamotané), kniha je plná klišé a podobné charaktery se objevují v každém druhém příběhu, ale i tak jsem byla vtažena do děje a přečetla jsem knihu na jeden zátah, protože jsem se od ní nemohla odtrhnout a to to opravdu není nic světoborného, když se nad tím zpětně zamyslím.

Knize dávám zasloužené 4 hvězdičky a těším se na pokračování, které by mělo vyjít v září. Jsem zvědavá na to, jak příběh bude pokračovat, i když to tak nějak tuším, protože jsem si nechtěně přečetla něco, co jsem neměla… No každopádně knihu doporučuji všem, kteří nehledají nic složitého, prostě něco na odpočinek, je to totiž takové letní čtení pro holky. Pro větší holky, protože se v příběhu objevuje hodně sexu, takže bych četbu této knihy doporučila hlavně starším čtenářkám. Na závěr bych chtěla pochválit nakladatelství YOLI, kterému se povedlo vytvořit moc pěknou obálku, líbí se mi více než ta originální. 




3 komentáře:

  1. Skvělá recenze. :) Já jsem Hranice nevinnosti četla celkem nedávno a musím říct, že se mi to docela líbilo. Taková oddechová a poměrně čtivá knížky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu. :) Ano, kniha je super oddychovka, jsem zvědavá na další díl, i když nevím, kdy se k němu dostanu. :(

      Vymazat
  2. Překontrolovat eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde 1,000,000y klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Výměna kdekoli - Váš čas je drahý. Obchodujte na počítači, tabletu a mobilu

    Otevřené obchody na eToro - 227,651,647

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář. :)